جوازات معقدة

لمحة نيوز


اويي
بصتله وانا شايفه في عينه قد أي هو حزين علي ابنه لا بس مش هوافق اكيد !
ماشي يعمو أنا موافقه 
طبعا أنا بقول أي كلام وبرجع فيه عاديي
علي خيرة الله يبنتي عندك مانع يكون كتب الكتاب النهارده 
كتب كتاب ! 
ايوه عندك مانع
لا ابدا الي تشوفه 
أميرة أميرة سمعيني زغروطه 
قولي الاول لي !! 
مريم وأحمد هيتجوزوا الليله 
انتي موافقه يمريم
أيوة يماما 
ماما زغرطت وحضنتني الف مبروك يحبيبتي ربنا يسعدك 
بليل عمو جاب المأذون وشهود واتكتب الكتاب واحنا الاتنين قاعدين قصاد بعض بنبص ل بعض ب استغراب في اقل من ساعه بقينا متجوزين واحنا مش بنطبق بعض !! 
المأذون والشهود مشيوا وماما وبابا طلعوا وفضلنا قاعدين أنا وهو تحت الباب خبط 
افتحي 
ابراهيم افتح الب..
استني يا ابراهيم أنا بقولك انتي افتحي 
رفعت حاجبي أي الفرق يعني!
روحي افتحي انتي الباب
نفخت وروحت فتحت لقيته شاب 
اوعا دا انت زوقك اتطور يواد يا احمد الحلوة مين 
الحلوة دي تبقي امك عارفها 
ايدا في أي انتي مين يبت ! 
مين علي الباب
يعم أنا حسين مين ديي 
اهلا حسين اتفضل 
دخل وانا لسه واقفه علي الباب قفلته وطلعت الاوضه خليهم يشبعوا ببعض هو وصاحبه قليل الادب دا 
بعد نص ساعه فتح الباب ف اټخضيت وقومت من مكاني مريوم !! لا انا كده اتأكدت 
بس مالك حلوة اويي كده 
الله يسترك 
قرب اوضتي ألطف من ديي 
ابعد عني بدل مصوت ألم عليك الناس
ضحك صوتي 
احمد انا عارفه انك محترم 
يا احمد فوق انت مش في وعيك 
بقولك فايق الاه 
والله يبني انت مبطقني اصلا !! 
بتعملي أي يغبيه !
بقوفك 
غمض عينه وفتحتها وحط راسه تحت الميا وخد الفوطه ينشف

بيها راسه
بعد كده ملكيش دعوة بيا افوق مفوقش ميخصكيش
يسطا انت كنت قاعد تقول حلوة ومعرفش ايي
مين الي قال كده 
أنت!! 
الغبي قولتله متزوتش العيار خلاني اشكر فيها ! 
بتقول حاجه 
لاء اخلصي وتعالي علي اوضتي مش عاوز حد يعدل عليا 
روحت وراه اوضته قعدت علي الكرسي الي فيها وبدأت أركز حواليا في كل ركن في الحيطه صورة مامته ف دمعت ڠصب عني 
انتي بټعيطي لي هي ناقصه نكد ! 
وقفت قدامه ف استغرب أنا حاسه بيه وعارفه إن كل الي بيعمله
دا عشان ينسي وجعه ورحيل اقرب الناس ليه ! 
كل حاجه هتبقي تمم 
مينفعش تبقي تمم
وهي مش هنا كانت كل حاجه كويسه وهي موجوده حتي أنا 
هي في مكان احسن من هنا بكتير واكيد شيفاك وانت كده مزعلها انك زعلان ! 
وهو بيمسح عياطه انتي مش فاهمه ولا عارفه حاجه ف اسكتي احسن 
يا دي النيله عليا !! 
الباب خبط وإبراهيم قاله إن فيه واحده عوزاه تحت 
ماشي نازل 
واحده مين
لا تكوني مفكرة انك مراتي بجد ! 
امال مراتك بضحك !!
أنتي ملكيش انك تسأليني
عن ايي

حاجه انتي زيك زي الكرسي دا 
لا مش انا الي ابقي كده 
هتبقي صدقيني هتبقي 
نزل وانا نزلت وراه منا مش كيس لب !! 
وحشتيني اوي يبيبي
بيبك !! 
اطلعي فوق 
مين دي يا احمد
مش مهم أي الي جابك دلوقت 
مش هنخرج فيه مكان فاتح جديد يجنن 
يلا يبت من هنا يبت حاكم بقولك أي أنا اصلا مقنونة وأمور السهوكه دي مبتكولش معانا
هنخرج يلا بينا 
مسكت أيده طب والله منتا خارج 
نعم يختي 
البارت الخامس والاخير 
مسكت أيده طب والله منتا خارج
نعم يختيي!! 
انت متجوز كيس جوافه يبني !! 
شد أيده بعد كده متتعامليش معايا كده أنا أعمل الي انا عاوزه
وانتي متتكلميش ولا تفتحي بوقك حتي 

خرج وانا مصدومه من كلامه 
أنا غلطانه اصلا اني اتجوزته خارج مع بنت وهاين كرامتي ! أنا لازم اتطلق مكنش ينفع اوافق عشان مجرد مساعده المفروض الجواز دا مبني علي حب واحترام للطرفين وانا وهو مبحبش بعض واحترامنا بعض حتي ! 
نمت وصحيت بعد ساعتين علي صوت التليفون الارضي 
ايوة مين معايا
دا بيت احمد جاسر 
ايوة في ايي
للاسف عمل حاډثه وهو حاليا في مستشفى الامل يا ريت تيجوا عشان ممكن يعمل عمليه 
اييي! 
قلبي انقبض مش عارفه ليي لبست بسرعه وخرجت بشويش عشان محدش ياخد باله ركبت اوبر ووصلت للمستشفى
احمد جاسر الي عامل حاډثه!
هو حاليا في العمليات 
ع عمليات !! عمليه أي 
عنده ڼزيف في المخ ادعيله 
سندت علي الحيطه وعيطت هقول أي ل أبوه !! 
مر ساعه ونص وخرج من العمليات في راسه ملفوفه ب شاش كتير مسكت أيده 
احمد احمد انت كويس
مكنش مفتح عينه وخدوه علي اوضه 
دكتور هو كويس
الحمد لله العمليه نجحت 
الحمد لله يا رب الحمد لله ينفع ادخله 
للاسف مش هينفع دلوقت علي الاقل لغايه عشره الصبح لغايه ميفوق من البنج بعد اذنك انزلي الحسابات دلوقتي 
حاضر 
نزلت الحسابات لقيت العمليه متكلفه 100 الف ج روحت البيت وخبطت علي الاوضه ف ماما فتحتلي وقولتلها تصحي عمو ب الراحه 
خير يبنتي في حاجه 
خير يماما إن شاء الله بس صحيه عشان عوزاه 
صحيته أيوة يمريم تعالي ادخلي 
بص يعمو احمد ..
ماله احمد !
في المستشفى
مستشفي !
انا اسفه بس لازم تعرف عمل حاډثه 
قام من السرير بسرعه مستشفي أي
الامل هو عمل العمليه خلاص بس عاوزين مېت الف ج تكلفتها
راح علي خزنته طلع الفلوس ولبس هو وماما وروحنا ودخلناله 
ماما وبابا قعده علي كراسي
لغايه ميفوق قربت منه ومسكت أيده 

فوق بقي محدش مغلبني غيرك حتي وانت نايم!! 
فاق بعد نص ساعه 
حمدالله علي السلامه يبني 
اهه أي الي حصل 
عملت حاډثه انت مش فاكر!
كان ماسك دماغه خلاص مش مهم المهم انك بخير دلوقت 
قعدنا معاه احنا التلاته وجبت فطار وفطرته وطلبنا من الدكتور يكتبله علي خروج وهنهتم بيه في البيت ووافق 
روحنا البيت وسنده
لغايه موصلنا الاوضه
حمدالله علي السلامه
يا يا احمد يقمر وحشتنا الابتسامه
ضحك والله ما طبيعيه 
هروح اعمل غدا وهتاكله كله عشان تبقي كويس في اقرب وقت الف سلامه عليك يا احمد 
الله يسلمك يمريم 
روحت عملت الغدا وطلعت لقيته ماسك صورة مامته وبيعيط 
أنا عارفه انها وحشتك بس ممكن تعتبر ماما مامتك التانيه كانت زعلانه اويي عشان وبتدعيلك تقوم
ب السلامه ماما يمكن في حنيه مامتك ومش هتحس انك غريب عنها 
والله في مكان احسن ادعيلها 
مسحت عياطه انت بټعيط عشان اكلي والله مش وحش للدرجاتي وهتاكل يعني هتاكل مهما عملت 
ضحك يبنتي بقي يبنتي !! 
كل وخد العلاج ونام كنت قاعده جنبه عشان لو احتاج حاجه او صحي ابقي معاه كنت ببصله والله اكبر أنا واخده الحلاوة ديي !! 
طلع طيب وبدأ يعاملني حلو بدأ يتحسن واحده واحده والحمد لله بقي احسن من الاول 
والله شبعت شبعت اقسم بالله انتي مبصدقيش لي 
طبقك يخلص يا احمد بدل ملم عليك الدنيا حالا 
يبنتي أنا مش ابنك 
اه لو ابني يبقي ب الطعامه دي
سيبي خدي هزعلك 
عاوزة اتكلم معاك في موضوع غايه في الاهميه 
مواضيعك كلها تافهه اشجيني
هبطل اتنفس أي رأيك 
مانجا 
شربت الله دا انا بحبها اويي 
احيه دي مشروب
والله انت الي عيونك تسطل
احيه ! مريم فوقي 
الاه منا
فايقه اهو !

جماعه انا متجوزه بير احترام هات يبني الازازة دي كده اشوف بتقول أي 
بعد ما بقي كويس مسك الشركه بدل باباه جوزي الي بيسمع الكلام وبقي واحد مسؤول اوعا اوعا
يبنتي بقولك عاوزة اقولك حاجه مهمه 
ولو ولو البسبوبه يااابا 
يبنتي هتندمي
قاعده اعمل فيها بقالي ساعتين بقولك 
مريم أنا بحبك 
ايي
بحبك اوي والله بجد مهما اشكرك مش هيوفي حقك ولا وقفتك معايا واكتر قرار خدته صح هو انتي 
احمد !!
ايوة أنا مستنيها من زمان قولي يلا
البسبوسه اتحرقت !!
تمت

تم نسخ الرابط