اسكربت عشق بنت العمدة بقلمي اسراء ابراهيم

لمحة نيوز

ولدي تبجي تعمل افتكرت قمر كلام امها وتحذيرها من وهيبة حماتها واتأكدت ان امها كان عندها حق وانها مش لازم تطاوعها من الاول لذلك متفتكرش انها ضعيفة ولازم قوية بحدة قوية لسة واجفة همي شوفيلك حاجة اعملها اجولك ادخلي هاتيلي شوية مية سخنة نقع فيها رجلي حاكم تعبت من الوجف قمر ببروديت ده ليا اني يا حماتي حاكم مش واخدة بالي وهيبة بغضب ايوة طبعا ليكي يا محروسة ايه علي رجليكي ناش الحنة ولا ايه يلا روحي انجري اعمل اللي جولتك عليه قمر أني ميتجاليش انجري يا حماتي واني اهنه بت العمدة في اي مكان ومش رايداكي تفرحي جوي المروره وتفتكري اني هطاوعك لا اني لحمي مر وانتي لساتك متعرفنيش وبعدها خليكي بعيدة عني افضل حاكم اني معايا فارة يعني اطفال ممكن اجتل وماخد ساعة واحدة حبس وهيبة كانت مصدومة من كلام قمر وقوتها وهي بتتكلم وبترد عليها وكمر وقتها تدخلت بثقة وعرفت ان كلامها عمل مفعول قمر بثقة بجولك يا زينة اني رجليا وجولي من الوجفة اني طلع وابجي جولي للمنام زينة بابتسامة ماشي يا حبيبتي اطلعي انتي الشجة اللي فوقينا طول الف مبروك وهيبة بغيظ ماشي يا بت رئيسة لكن وريتك مبجاش اني وهيبة وهيبة بغضب حرمة عليكي عيشتك يا حزينة اخرسي مش رايدة اسمعك وخفي من شي يلاااا مشيت زينة وهي بتبرطم ودخلت اوضتها وهيبة وقفت فكر في ما عرفته هتعمل ايه ......................................... تاني قامت يوم قمر من النوم بخضة بعد ما نست عالكنبة وهي مستنية سالم امبارح بس اتفاجأت بنفسها في أوضتها ونايمة عالبريد بتاعها ففهمت ان سالم اللي دخلها الوضة
فقامت غيرت هدومها وخرجت ولقت سالم قاعد عالكنبة وسرحان قمر بتوتر صباح الخير يا سالم معلش فانى نمت امبارح غصب عني واني مستنياك حاكم كنت صاحية بدري سالم بانفعال مصوب يا بت العمدة وربنا بلاني بيكي اياك تكوني فاكرة اني فرحان بجوازي منيكي ده انا لو عليا كنت تجلت نفسي ولا انك تبجي علي زمتي بس ذنبه ايه ابوكي الراجل الطيب سالم بابتسامة اهلا ياما اتفضلي نورتي الشجة وهيبة بتمثيل والله يا سالم انا جولت اعمل بالاصول رغم اني كنت حالفة دخولش شجتك تاني بعد اللي مرتك جالته سالم باستغراب و ايه اللي حوصل وجمر جالت ايه زعلك جوي جيرزيه وهيبة بدموع تماسيح مسيحي مفيش مؤقت لما انت هملتها عندي وجولت سلم علي صحابك وتيجي طلبت منها الجنوبية مية فاتفتحت فيا كيف الجطر والتلي حديت جاسي اوي يا ولدي زي انها بت العمدة ومحدش يأمرها اهنه وانها مكنتش رايدة جوازة زي دي بس النصيب بجي ويؤيد اراضيها بس هي اتشنجت عليا وهملتني وطلعت سالم عالي بعصبية بجي هي مشرقه جمرررر يا جمر جمر وهي بتجري و تبتسم دموعها نعم يا سالم سالم بحدة وصوت انتي لازمن تبجي فاهمة انك اهنه مش بت العمدة ولا انتي في داركم هناك اهنه انتي في داري ومرتي يعني شغل الغرور والصوت كدابة تنسيه خالص انتي فاهمة ولا لاواكي امي منك حاجة وجوبي لا يمين بالله هتشوفي وش مني عمرك ما شوفتيه قمر كانت باصة للسالم وقلبها مقهورين وبعد بصت لوهيبة اللي كانت بتبتسم ليها بشماتة ففهمت انها هي اللي قوميت سالم عليها قمر بخنقة فاهمة حاجة تاني سالم بحدةيلا امشي من شي وهيبة بخبث مكنش ليه لزوم
تزعجلها جدامي يا سالم متنساش انها بت العمدة سالم بغضب أكبر بت العمدة نفس هي اهنه في داري يعني تمشي علي كلمتي كانت واقفة زينة تابع كل اللي حصل وهي واقفة علي باب الشقة وصعبان عليها قمر والكلام الكدب لي قالته امها عليها مميزة متدخلتش ونزلت تاني من سكات ........................................ بلبل كانت قاعدة قمر عالسرير وعيونها منفخة من العياط أخيرا ما دخلها سالم بضيق جومي اجهزي ابوكي حدتني وجالي انه جاي لذلك يطمن عليكي جمر بزعل حاليا حاجة تاني ولا لسة في حديت نسيت تجوله وهتكمله سالم بصلها بحيرة وخرج ومكنش عارف ليه كان مضايق فخد بعضه ونزل عند امه عشان يعرفهم ان العمدة جاي بس اول ما وصل لباب الصوت سمع زينة وهي بتتكلم مع امه زينة بعتاب رايداني اسكت ياما احمدي ربنا اني مدخلتش وجتها وجولت للمحجة وانك انتي لي بدأت بالشر مع جمر وانك كنتي رايداها تشتغل وتشتغل وتضفي الدار يوم جرسها لا كمان اخذي منيها مية غير وتغسلك رجلك ده صوت الحديت اللي ملوش عايضة اللي جولته ليها اتصاليتي بدنها بيه وهيبة ببرود انتي بتهديني يا بت بطني صحيح بت ناجصة رباية طب روحي جوليلي لاخوكي وطلعي امك كدابة بلا مستنية ايه ما انتي خلاص جاعدتك في البيت جاري بعد ما بجيتي بايرة خليتك مش لاجية حاجة لمسيها زينة بحزن بتعايري بتك ياما كتر خيرك عموما اني مش هرد عليكي ولو انا رايدة اجول حاجة للمم كنت جولت وجتهاسالم من ووراها انا سمعت كل حاجة خلاص يا زينة اطلعي انتي جمر وخليكي وياها اني رايد امي في كلمتين زينة بصدمة و توتر حاضر يا اخوي اني
طالعة ياما وهيبة بجمود خير جول يا ود بطني رايد جول ايه طبعا هتلومني اني كدبت عليك بس الي متعرفوش اني خبرة كل حاجة من الاول وساكتة وعشان تعجبه مش تايجاها البت دي سالم باستفهام هو ايه اللي فاهماه يا ام سالم اني مش فاهم حاجة وهي بكدب وه اياك تكون فاكرني هكرها الجره من الباب للطاج اني بكرها بعد الي سمعته عنها بودني يوم الفرح وتلسين الناس عليها سالم بغضب مكتوم خلاص يا لكن عاد بجي انسي اللي سمعتيه وهيبة بغضب انسي ايه يا ولدي فاكرني هبلة أصدج انت فعلا أتجوزتها عنيها عاشجها سالم بانفعال جولتك خلاص ياما عاد وياريت بعده تهملي جمر في حالها وتعامليها زين وهي عالية بصوت عالي بقوة بقوة ولا يفرج معايا اني اللي يفرج معايا بتي واني واثقة فيها وخاببرة انها لا يمكن تغلط والراجل ولدك مكنش جبل علي نفسه واتجوزها وهيبة بان لا جبل يا رئيسة ووافج لذلك يرد لجوزك الجميل ياريت بجي مشيت رئيسة بعد ما خلصت كلامها ونزلت تاني للمالم وهي مقررة تقوله كل حاجة ووهيبة وقتها تنضج خيفة من جواها بسبب دفاع رئيسة ليها ............................. كانت قاعدة زينة بتواسي قمر بعد ما حكتلها علي كل اللي حصل كمان حكت لزينة كل حاجة وسبب القوانين سالم منها زينة باتاب لا يا جمر ياخيتي انك لو تزعلي مني بس انتي غلطانة كان لازمن تتحدتي مع سالم وتجوله الحجيجة ميتي النهائي هتفضلي مخبية ومخلياه واخد فكرة عفشة قمر بحزن كان لازمن يصدجني يا زينة اني جولته في الاول اني مغلطش وانه فاهم خطأ بس هو صدج عنه وكدبني وعشان لحدها مرضه اجوله حفل مش هيصدجني
تم نسخ الرابط