سكريبت العوض نساني
في محنه بس ربنا بيعوض
سكريبت كامل
انتي طالق يا ملك
تمام
أخدت شنطة هدومي ونزلت م الشقه بل م العمارة كلها
مالك يا بنتي وفين جوزك مجاش معاكي ليه
دخليني يا ماما وبعدها هنتكلم
اكيد تعالي
ممكن تنادي لبابا عشان عيزاه
شكلك ميطمنش يا بنتي فيكي اي بس!
اتطمني يا ماما انا قدامك أهو وبخير بس بابا لازم يبقا موجود ويسمع الكلام اللي هقوله
هدخل أصحيه
تمام
ماما دخلت اوضة بابا تصحيه وانا دخلت اوضتي حطيت الشنطه وغيرت لبسي بلبس البيت وخرجت قعدت في الصالون استنيت يخرجو
إذيك يا ملك. بخير يا بابا وحضرتك
الحمد لله يا بنتي هو حصل حاجه بينك وبين جوزك!
أيوا..اتطلقنا.
إيه.!
ماما وبابا بقو يبصو لبعض پصدمه والحزن بان ع ملامحهم
اتطلقتو ازاي يعني وحصل اي! ماانتو كنتو كويسين مع بعض.
دي رغبة مراد يا بابا وكان قرارو واتطلقنا.
ازاي ده يعني! وانتي مش منعتيه ليه إنه يطلقك
لإني انا كمان مبقتش عيزاه
نعم!!
ايوه زي ما حضرتك سمعت كده
عايز أفهم اي سبب الطلاق!
هو هيقولك أحسن لإنك ممكن متصدقنيش عن إذنك
دخلت اوضتي وقفلت الباب وقعدت وراه كومت راسي بين ايدي والقوه اللي كنت رسماها ع ملامحي اتحولت لضعف وبقيت بعيط من غير صوت مش عايزه حد يحس بضعفي. انا ملك القويه ومش هسمح لحاجه تكسرني.
انا ومراد اتجوزنا بقالنا سنه ونص وربنا مأذنش لينا نجيب ولاد وأكيد ربنا ليه حكمه في كده مراد اتقدملي واتخطبنا ٤ شهور بس وفي الوقت ده حبيتو وهو كمان حبني واتجوزنا وسافرت معاه القاهره عشنا هناك بسبب شغلو
ألو إذيك يا مراد
الحمد لله يا عمي وحضرتك
كويس تعال البيت عايز اتكلم معاك
تمام
انا مراد طليق ملك واسباب الطلاق هتعرفوها بعدين
جه وقت اني اقابل ابو ملك فلبست وركبت عربيتي ونزلت
في اي يابني وليه
طلقت ملك!
هي محكتش لحضرتك
لا طلبت إني أسمع منك في اي!
بص يا عمي انا هكون صريح مع حضرتك انا طلقت ملك لأسبابي أنا.. الشركة عرضت عليا عرض أسافر ٤ سنين ولوحدي وممنوع أنزل فيهم أجازات ودي فرصة حلوه جدا ليا ولشغلي وإني بتطور في شغلي في وقت قليل وأنا من أكفأ الموظفين وأئمنهم في الشركه فالمدير حب يكافئني بالسفريه دي وهترقا وهبقا مدير لأكبر شركات في دبي وأخدت كورسات في كل اللغات واستعديت فعلا ومضيت العقد فعلا وخلاص السفر الاسبوع الجاي وكل ده محكتش لملك غير لما التزكره جت واتأكدت اني خلاص هسافر فكان لازم أعرفها.
يعني انت طلقتها لمجرد انك هيبقا ليك كيان وإسم في المستقبل!
لا الموضوع مش زي ما حضرتك فاهم الحكايه لما قولتلها حصل
ملك تعالى نتكلم
طب غير هدومك ع ماأجهز السفره ونتغدا وبعدها نتكلم
لا الموضوع اللي عايزك فيه مهم جدا وميتأجلش
قلقتني يا مراد في اي!
بصراحه كده انا مسافر الاسبوع الجاي
مسافر والاسبوع الجاي! أكيد بتهزر بقولك اقعد بقا اتغدا وبطل هزارك الرخم ده
انا مبهزرش انا فعلا مسافر
ومسافر فين إن شاء الله!
دبي
نعم!!! ومش هسافر معاك بقا ولا اي!
للأسف مينفعش
يبقا هتبعتلي وهسافر بعدك صح
لا يا ملك انا مضيت ع عقد هفضل هناك ٤ سنين وممنوع حد يكون معايا فانتي يا حبيبتي هتفضلي هنا عند أبوكي لحد ما أرجع ووقتها هنسافر مع بعض.
٤ سنين! .انت أكيد بتهزر يا حبيبي صح لو بتهزر عرفني عشان بدأت اتدايق
عليت صوتي..مبهزرش افهمي بقا
وأنا يا مراد! ده أنا مراتك مفكرتش فيا ولا في علاقتنا خالص! ازاي ٤ سنين يعني!
يا حبيبتي اهدي دي فرصه لينا ممتازه
ليك مش لينا
وأنا وانتي
لا بعد اللي حصل منك ده مش واحد بعد ما خلاص مضيت ع العقد ومسافر جاي تقولي ماكنت بقا سافرت وخلاص
والمعني!
يا أنا يا السفر
بس ده شغلي
شوف شغل غيره عادي.
مقدرش دي فرصه مستنيها من سنين وما صدقت إنهم اختاروني أنا
يعني بتختار شغلك عني!
انتي اللي شيفاها كده من وجهة نظرك
ياسيدي طلعني غلطانه واختارني
أنا أسف مقدرش أتنازل عن الشغل ده.
يا الشغل يا أنا يا مراد!
قولت مقدرش أتنازل
مفيش غير حل واحد
وأنا موافق بيه
پصدمه..ايه!!!!!
انتي طالق
معقول تبيع مراتك عشان فلوس! تصدق انك فعلا متستهلهاش هي خسارة فيك وكويس اني سمعت منك لاني مكنتش هصدقها عمري ما توقعتك بالحقاره دي.
لو سمحت يا عمي انا عملت كده لاني لقيت
مصلحتي ولو ع ملك انا مستعد اتجوزها تاني وتستناني الاربع سنين دول.
مش عايز اسمع صوتك وورقتها توصلها ع البيت وصدقني الۏجع اللي سببتو لبنتي هتدوقه
تمام
انا يمكن حبيت ملك بس انا بحب شغلي جدا والاهم الشهره والفلوس وخصوصا اني هسافر دبي واحتمال أأسس شركات ووقتها مش هكون محتاج ملك
حضرتك كنت فين يا بابا كل ده
كنت بعرف الحقيقة يا بنتي
رديت بكسره وعرفتها!
ايوه انا مش عايزك تزعلي وصدقيني ربنا هيراضيكي ويطبطب ع قلبك
إن شاء الله يا بابا
هدخل أغير لبسي وانام
لا انا مستناك نتغدا مع بعض
مليش نفس يا بنتي
تمام وانا كمان مش هاكل
عارف دماغك الناشفه دي هغير واجي
بفرحه. ماشي
أم ملك حصل اي عشان يتطلقو!
ابو ملك لسه جاي من عند مراد واللي حصل أنه..
ام ملك بقا كل ده يحصل منه وانا اللي اعتبرتو في مقام ملك بالظبط
خلاص بقا اللي حصل حصل والبنت مش لازم نضغط عليها في حاجه عشان نفسيتها وورقة طلاقها هتوصلها قريب
تمام
اللي جوايا فيه
كان قلبي
صباح الخير يا بابا صباح الخير يا ماما
صباح النور يا حبيبتي اي رايحه فين كده
مخنوقه ومحتاجة اتمشا شويه
هتروحي فين
مكاني المفضل
النيل تاني
وتالت وعاشر يا ماما بحبو
خلي بالك من نفسك
عيوني
عدا شهر ونص ع طلاقي وورقة طلاقي وصلتني وبقيت مطلقه رسمي بقا مكاني المعتاد النيل بروحه تقرييا كل اسبوع بحس بكمية راحه مش طبيعيه وأنا واقفه قدام البحر وبتفرج ع الميه وأنا باكل حمص الشام من هناك
عايزه حمص الشام يا عمو
تفضلي يا بنتي
بكام
ب ١٠ بس
وادي خمسة كمان عشان هستعير الكرسي شويه
لا ده انتي تستعيري النضاره كمان!
بصيت ع المكان اللي جه منه الصوت ولقيتو شاب لابس نضاره وشد كرسي وقعد
ممكن اقعد!
ما انت قعدت والمفروض تستأذن من عمه ده مش مني لان المكان ليه والكرسي كمان ليه!
ما انا استأذنت ووافق باقي موافقتك انتي.
بصيت لعمو فهز دماغو بأه ففهمت انه وافق مليش الحق بقا ارفض تفضل اقعد
شكرا
ابتسمت وبدأت آكل حمص الشام وأنا مركزه عيني ع الميه والناس اللي راكبين مراكب في البحر
تحبي تنزلي تركبي
بصيتلو ببرود ومشيت
أنا مبحبش الاختلاط ومبحبش أكون خارجه في مكان أنا بحبو وحد يكون معايا فيه والإنسان ده شكلو مستفز فمشيت وصلت البيت
السلام عليكم يا أهل البيت
وعليكم السلام
هو في حد هنا ولا اي!
أه ده واحد صاحب أبوكي معاه جوه
هدخل اوضتي انا
ماشي
عدا اسبوع ونزلت اتمشا ع النيل
مش معقول الصدف دي!
بصيتلو بتركيز نفس الشاب اللي شوفته م اسبوع انت!
مالك.. اسمي مالك.
ميهمنيش اعرفك و
ده يعني انا
تؤ بوصفك
انتانت مش محترم
ههههههه اهدي يبنتي خدودك بقت شبه الطمطمايه ليه
كده!
انا ماشيه
قبل