قصة جديدة
رأيك
نهال وشها احمر وضربات قلبها زادت وبصت لجدها كويس في الاول والاخر الكلمه كلمتك يجدي
سلوي ظغرطت بفرحه وقامت حضنت نهال الف مليون مبروك يحبيبتي
نهال وهي بصه علي امها الله يبارك فيكي
ادهم بهدوء طيب انا حابب اعرفكم دا بعد اذنكم طبعا انا جاي اجازه ٣ شهور ومسافر تاني ف عايز يعني الفرح في خلال ال ٣ شهور دول مقدر ان انا اللي مستعجل علشان كدا بإذن الله اي حاجه ناقصه في جهاز نهال هتحمل بيها انا قولتو ايه
راشد ببتسامه نهال حاجتها كامله مكمله من كله وانا مقدر استعجالك وبإذن الله بكرا هعرفكم الرد ان شاء الله
ادهم ببتسامه ان شاء الله
نهال اندمجت في الكلام مع ام ادهم لكن جواها مش مرتاحه للخطوه دي وفي نفس الوقت مش عارفه تصغر جدها زينب زعلانه علي زعل نجوي هي عارفه ان مهما بينت انها فرحانه جواها زعل ان بنتها عملت فيها الفصل دا وفي نفس الوقت هي مبسوطه بأدهم لبنتها
ادهم بيتكلم مع الرجاله لكن عينه كل فتره بتروح علي نهال بيتابع ابتسامتها وتركيزها وكلامها ورقتها بيبتسم تلقائي لحد ما ادهم اخد
في بيت زينب
زينب عملت كوبايتين شاي وطلعت البلكونه لزينب اللي سانده علي السور سرحانه
زينب بمرح لاء مش متعوده عليكي ساكته وهاديه كدا بركاتك يا ادهم
نهال بصت ليها ورجعت بصت لشارع عقلي مش قادر يستوعبها في اي عريس جاي لبنت عمي وفي ايه انا اللي اتخطبت بدالها
زينب بهدوء نصيب محدش عارف الخير فين بس بيني وبينك انا مرتاحه لادهم دا هتكلم معاكي بصراحه انا عايزه اطمن عليكي من راجل يقدر يعيشك مرتاحه ومبسوطه
نهال بقلق يا ماما ماشي انا مقدره كل دا بس معقول هروح اعيش في العزبه
زينب انتي مالك بالعزبه ادهم باين عليه واد ابن مدينه شيك يعني هيبسطك ولا عيزاني اروح اجوزك لواحد فقير تخدي بخت امك ابوكي مكنش شايل عني حاجه بس برضو العيشه كانت علي القد يا نهال وانا مرتاحه لادهم دا
نهال ماشي بس برضو مش عايزه اتجوز واحد لمجرد انكم شايفينه مناسب ليا انا عايزه اتجوز واحد احبه
زينب بهدوء الحب حب افعال واحد دخل البيت من بابه طالبك في الحلال الحب هيجي بالعشره
نهال عارفه ان امها معاها حق الحب افعال وهي اول عن اخر هتتجوز
ف تتجوز لواحد يعتمد عليه احسن ما تتجوز واحد مستهتر يبهدلها متنكرش انها اعجبت بشخصية ادهم وكلامه واسلوبه
نهال بصت لامها بلغي موافقتي لجدي واللي هو شايفه صح يعمله واخدت كوباية الشاي تشرب منها
زينب ببتسامه ربنا يسعد قلبك ويتمملك علي خير يقلبي بكرا اخدك ونروح نجيب باقي هدومك الناقصه
نهال بستغراب هدوم ايه اللي ناقصه دي
زينب بغمزه هدوم العروسه بقا اشي عريان واشي بشراشيب واشي مشخلع والحجات السافله دي
نهال ضحكت بسخريه دا انا لو متجوزه واحد دايبه فيه مش هلبسه المشخلع والعريان علشان البسه لسي ادهم دا
زينب بتأكيد هتلبسي وارهنك انك بعد الجواز اللي هتطلبي مني اجيبلك منهم
نهال شربت من الشاي بسخريه انا البسه عريان وبشراشيب ليه بجماتي قصرت معايا في ايه اسكتي والنبي ومتكلفيش نفسك علي الفاضي الهدوم اللي جبتيها تكفي وتفيض اللي هتجبيه دا هيتركن في الدولاب وخلاص
زينب مش مشكله نجيب
في العزبه ادهم قاعد في البرنده علي الكنبه سرحان ومبتسم رقتها وخجلها محببين اوي لقلبه شغلت باله من اول يوم رغم انه كان عايز يتجوز وخلاص مكنش في باله انه يفكر فيها حتي لكن الوضع مختلف
سلوي جت جنبه ببتسامه اللي واخد عقلك يتنهي بيه
ادهم ضحك بخفه اللهم امين يا ست الكل
سلوي بفرحه نهال عجبتك يا ادهم
ادهم بجديه فيها الحلو وفيها الۏحش بس الحلو اللي فيها لحد الان مغطي علي الۏحش اللي فيها وبارب تفضل كدا علطول
سلوي بإذن الله هتبقي زي العسل وربنا يتمم علي خير وتكون من نصيبك يا قادر يكريم
ادهم لسه هيتكلم كان رقم راشد بيرن علي فونه استغرب وقال جدي راشد بيرن
سلوي بلهفه طب رد شوف هيقولك ايه
ادهم فتح الو السلام
يتبع. أبرز المعجبين