قصة في القلب فاطمة بقلم سولييه نصار

لمحة نيوز

سكريبت بقلم سولييه نصار 
يعني أنت مبتحبنيش كل ده كان كدب وتمثيل 
دموعي نزلت وانا ببصله كان بيبصلي بتوتر كان باين عليه الذنب 
فاطمة أنا 
قمت وانا پصرخ فيه وقولت 
أنت ايه أنت ايه أنطق كنت بتستغلني عشان تخلي حبيبتك القديمة تغير جيت خطبتني واديتني أنا وعيلتي أمل وبعدين جاي تكسرنا دلوقتي أنا كنت لعبة بالنسبالك 
فاطمة اقعدي وكفاية فضايح عارف إني غلطت وكدبت بس دي كانت الفرصة الوحيدة اللي قدامي عشان ارجع ريم ليا أنا بحبها افهميني 
حسيت قلبي انكسر بيحبها!!! بقلم سولييه نصار 
أنت ايه بجد انت ايه سهل أنك تكسر قلب حد بيحبك ليه كده يا سعيد ليه أنا عملتلك ايه أنا حبيتك عمري ما زعلتك حاولت دايما أسعدك وعمري ما جرحتك ده يبقي جزائي حرام عليك
أنا  
قاطعته وأنا باخد شنطتي وقولت 
أنت احقر إنسان شوفته في حياتي أنا بكرهك بكرهك أكتر من أي حاجة في حياتي ولسه كنت همشي بس وقفت وقلعت دبلتي ورميتها في وشه  
كنت ماشية في

الشارع وأنا بعيط قلبي كان واجعني غير أنه كسرني الخطوبة دي كانت أملي الوحيد أنا في سن ال محدش اتقدملي خالص ألا سعيد لقيتها فرصة ليا ومع معاملته الكويسة حبيته أيوة حبيته لانه الوحيد اللي معايرنيش بسني محسسنيش إني عانس علي عكس أهلي اللي كسروني بكلامهم أهلي اللي حسسوني اني وحشة لكن حتي سعيد طلع بيستغلني روحت البيت وأنا مڼهارة قابلتني أمي بصتلي ببرود وقالت
مالك يا بومة لاوية بوزك النحس ده ليه هتطفشي الراجل اللي قبل بيكي بنكدك ده 
بصتلها پخوف وقولت 
سعيد سابني يا ماما فسخ الخطوبة 
مسكت شعري وهي بتزعق وتقول
نعم يا أختي عملتي ايه يا بت وطفشتي الراجل انطقي! 
والله يا ماما ما عملت حاجة هو اللي طلع بيستغلني عشان يخلي بنت خالته تغير وترجعله ما طلعش بيحبني  
زقتني وبصتلي بقرف وقالت 
ما انتي لو كنتي شاطرة كنتي قدرتي تحببيه فيكي لكن انتي فاشلة هتعيشي فاشلة وټموتي فاشلة يارب كل أخواتك البنات اتجوزوا وانتي قاعدة زي البومة في وشي ولسه
لما يعرف ابوكي احتمال يحصله حاجة
يا ماما مش ذنبي 
لا ذنبك انتي مقدرتيش تحافظي عليه يا اهبل خلق الله
بكيت وانا حاسة بالظلم قلبي كان واجعني بصتلي وقالت بأمر 
أنا عرفت هنعمل ايه 
بصيتلها بحيرة فقالت
انتي تروحي دلوقتي وتحاولي ترجعيه
ايه اللي انتي بتقوليه ده يا ماما عايزاني اهين كرامتي أكتر من كده 
مسكت أيدي وقالت بزعيق 
ما تغور كرامتك انتي تروحي ترجعيه ولو وصل الأمر تترجيه كمان ولو وصل الأمر ياخدك زوجة تانية !! 
ماما انتي بتقولي ايه 
فتحت الباب وزقتني برة وقالت
اياكي أشوف وشك إلا لما ترجعيه فاهمه!! 
وبعدين
قفلت الباب قعدت اعيط حتي
أهلي
حاسيني عبء
عايزين يرموني لأي حد وخلاص  
مشيت في الشوارع لساعات وانا ببكي طبعا مفكرتش اروحله ولا اكلمه كنت مش عارفة هعمل ايه جه الليل وانا مش قادرة حتي ارجع البيت محدش من اهلي حتي فكر يتصل بيا أفكار مچنونة جات دماغي روحت علي سكة الحديد ووقفت في النص وأنا مستنية نهايتي هعيش ليه
والكل بيكرهني 
يتبع 
في القل
الجزء الاخير
فجأة حد شدني من أيدي بسرعة بعيد لحد ما وقعت قمت بسرعة وأنا متوترة وبصيتله پصدمة كان مغمض عينيه باين عليه الألم  
أنت كويس بقلم سولييه نصار
فتح عينيه وحاول يقوم بس مقدرش بصلي پألم وقال 
ممكن تساعديني وتجيبي العصايا بتاعتي  
بصيت جمبه لقيت عصاية مسكتها وساعدته عشان يقوم مسك العصايا عشان تساعده يمشي كان بيعرج يظهر أن فيه إصابة في رجله اليمين بصلي وقال 
قوليلي بيتك فين عشان اوصلك 
بس 
من غير بس الدنيا ليل مينفعش تروحي لوحدك أنا هوصلك حتي لحد الشارع العمومي وتكملي لوحدك تمام 
هزيت رأسي من غير ما أتكلم مشينا بصمت لحد ما أنا قررت أقطع الصمت ده وقولت 
مش هتسألني أنا كنت بعمل ايه في ساعة زي دي عند سكة القطر 
أبتسم وقال بثقة 
أكيد كنتي رايحة ټنتحري واضح اووي 
بصيتله پصدمة فبصلي وقال 
انتي كنتي واقفة قدام القطر بالضبط أكيد
مكنتيش ناوية 
الحياة
صعبة 
صعبة علي الكل والله ولو أي حد الحياة عصلجت
 
تم نسخ الرابط