قصة جديدة
كيفو
سميحه.... اه بناتك لا نعملهم معلش انا فكرت انت
عمار.... لا ولا يهمك عادي ربنا يعينك شوفي انتى هاتيلهم نفس القماش اللي عملتى بيه لبنت العمده وفصليلهم نفس التفصيله ولو عايزين حاجه تانيه اعمليهالهم وانا هحاسبك
سميحه... على عيني والله بس انا ما بروحش السوق بيجيبولي الحاجه وانا
عمار.... معلش انا راجل يعني ما اعرفش في القماش ولا هعرف الالوان ولا حاجه خالص في الحاجات ديت ومعنديش ست ابعتها والله حتى امى متوفيه انا لوحدى
سميحه..... ربنا يعينك حاضر يا اخويا وماله انت هات الحساب وانا هجيبلك الحاجه كلها ولا اقولك خلي الحساب ولا اقولك اما اجيب الحاجه وافصلها هاخد حقها منك
عمار... تمام ده رقم التلفون لما تخلصى كلمينى
سميحه بدت تاخد قياس البنات وعبله شافتها من البلكونه جريت لحنفى بسرعه... الحق يا حنفى اصحى
حنفى... في ايه يا عبله
عبله... قوم شوف مرتك واقفه مع الراجل وعم تتحدت وياه ازاي بقالو ساعه فى المحل معاها كانت عماله تتصعصع معاه ايوه والله كانت عم تضحك وقعدت على ركبتها ولعبت البنات حتى ادتهم كل واحده بسكوته في يدهم وهما ماشين انى حتى شايفاه مديها رقمه
حنفى... ايه يا وقعه مطينه انى هنزل اولع فيهم هما الاتنين
عبله بخبث... لا يا اخويا استنى شويه بصراحه ما ينفعش كده في الشارع الناس تقول عليك ايه دي بتطين سمعتك انت بس بالراحه يعني العيال احسن يزعلو على امهم ويمشو وياها ولا حاجه
حنفى قال... يغورو.... ونزل لسميحه وقال... بتعملى ايه عندك
سميحه... هكون بعمل ايه على الصبح يا حنفى مش واعينى شغاله
حنفى... رقم مين اللي في يدك
سميحه... زبون في المحل
حنفى... وانتى من ميتى بتاخدي رقم الزباين
سميحه... جرى ايه يا حنفى هو تحقيق ولا ايه انت اللي من ميتى بتنزل اصلا وتعبرني في الشغل
حنفى.... اه وانا عشان ما بنزلش في الشغل معاكى تلوفي على حل شعرك
سميحه... واه ايه الجنان اللي اللى بتقولو ده
حنفى... انى مجنون يا قليله الحياه يا قليله الربايه انا اتجنيت من يوم ما سبتك على حل شعرك
سميحه... لا كده زادت قوى
حنفى... واحده زيك اساسا ما ينفعش تبقى مرتي
سميحه... هي لحقت دى جات اول امبارح
حنفى.... انت برضك دخلتيها في الموضوع ايه يمكن عايزه تتجوزي عليا كمان ولا عايزه تعشقيه في الضلمه
سميحه..... يخرب بيتك يخرب بيتك ايه اللى بتقولو ده احنا في الشارع انى ام عيالك
حنفى... الشارع ده هترجعي ليه من تاني ما هتقعديش في دارى دقيقه واحده انتى طالق يلا امشي وورقتك هتحصلك
مختار.. انت بتعمل ايه يا ابوى دى امى ليه بتكلمها كده هتمشيها هنروح معاها
حنفى... فى داهيه احدفيلها هدومها يا بت من عندك
عبله رمتلها شنطه الهدوم بتاعتها من البلكونه
مختار.... هنروح فين دلوقتي ياما
سميحه... هنرجع عند جدتكم بس انتو ما تتكلموش انا اما نقعد كده هقولها
عمار..... السلام عليكم
سميحه.... انت تاني خير
عمار.... كل ده عشان اديتك الرقم تعالي وياي انا هروح لجوزك واشرحله الموضوع
سميحه... ما تشرحش حاجه واصلا انت ما ليكش صالح روح انت كمل شغلك
عمار.... ما ليش صالح كيف انتى ماشيه من بيتك بسببي انا خربت بيتك
سميحه.... لاه مش بسببك انت ما ليكش صالح كده كده كان هيمشينا
عمار.
سميحه... امم وده ليه بقى ان شاء الله بئمارة ايه يعني
عمار.... تحطى حاجتك لحد ما تشوفي هتروحي فين
اسميحه... امشى من هنا ياض حد قالك انو جايبنى من الشارع انى عندى ناس وراجعه بيت ابويا جاتكم البلا شبه بعض
عمار.... والله انتى فهمتينى غلط انا بس
سميحه..... ولا غلط ولا صح توكل على الله يا عم
ورجت على بيت ابوها ونيمت الولاد وكانت قاعده في الصاله مع امها
امها..... ما انتى غلطانه برضك يا بنتي ما كانش ينفع تقعديلو بعد كل اللي عمله ده يتجوز ويرميكى كده برضو
سميحه بدموع..... عشان العيال ياما ما كنتش عارفه انو هيعامل العيال كده وما يسألش فيهم انا يتيمه وطلعت من غير ابو ما كنتش عوزاهم يطلعو زى
امها.... حجه قديمه ربنا اللي بيرزقكم عشان العيال مش جوزك وكانو هيطلعو من غيره عادى ما انتو طلعتو
سميحه.... هيطلعو ياما بس مش هيبقالهم اب ولا ضهر
امها.... هو ده اب ده قلتو احسن على راي المثل مش كل راجل راجل وده ما يتعدش من الصنف واصل انا بعت خوالك هناك هيجيبوا عفشك وهيجيبوا من الدكانه بتاعتك كل اللي فيها المكنه والحاجات شغل ب شغل تشتغلي هنا وتربي عيالك على الاقل يطلعوا بكرامتهم
الناس لما تقول ابوكم طلق امكم هيقول عادى حاجه ححللها ربنا. وناس كتير بتعملها بس لما يقولولهم ابوكم بيهين امكم ضرب امكم دى اللى عيبه سكوتك فيها انيل والرجل بيستقوى على الست اللى ضامنها يلا ما فيش نصيب لحد كده
بعد ايام عدت كانوا خلصوا أجرائات الطلاق وكانت سميحه قاعده في الدكانه بتاعتها بتشتغل
مختار... هو انتى خلاص ما هترجعيش تاني عند ابوي
سميحه... لا يا مختار هو لما يعوزكم يجيلكم وانتو لو عايزين تروحواله روحوا عايزين تقعدو هناك كمان براحتكم
مختار.... احنا ما نسيبكيش واصل عمى عمار قابلنى فى الدرس وسأل عيكى
سميحه... مين عمك عمار
مختار... عمار اللى معاه البتين الناعمين اللى عملتيلهم فساتين يوم ابوى ما مشانا بيودى بته الدرس معاى
سميحه... سال على ايه
مختار... عليكى وقال ليه ابوكم زعل وانا قولتلو مرتو سلطتو
سميحه... يه عيب كيف تقول كده
مختار قال... جدتى قالت انو مشانا عشان مرتو سلطتو
بس جيه عمار وقال... السلام عليكم
سميحه..... و عليكم السلام خير
مختار مشى وعمار قال... انا بصراحه روحت لجوزك وكلمته وهو قال عايز يرجعلك وكانت لحظت غضب
سميحه.... برضك روحت انت مين طلب منك تروح انت قولتلو ايه
عمار... انا فكرت مشيتي بسببى يعني حاجه تضايق بصراحه وروحت بس قولتلو ان انا بس كنت عاوز شغل
سميحه... قولتلك انت ما لكيش صالح انت ما ليكش دعوه انت حاجه اتلكك بيها فى سبب اساسي اصلا غيرك
عمار... طيب انا انا مره تانيه بقول لو احتجتى اي حاجه تقدري تتصلي بيا
سميحه... اتصل بيك بمناسبه ايه واصلا مستوره الحمد لله ولو احتجت حاجه هكلم حد من ناسى مش هكلم حد غريب متشكرين على العرض اتفضل واه ما تفتكرش ان انا بكلمك كده عشان انى زعلانه منك ولا انك السبب لاه واصل انى بتكلم كده مع اي رجل غريب انت لو مرتك عايشه كنت قلتلك ابعتها هي بس كمنك ما لكش حد انا مضطره اتكلم معاك ما تاخدش على خاطرك ولا خد براحتك
عمار ببتسامه.... تمام اسف على الازعاج
ومشى... مختار... ليه
سميحه..... عادي حاسس بذنبنا